KABOTAŽA U MEĐUNARODNOM PRIJEVOZU TERETA U DRŽAVAMA ČLANICAMA EU
KABOTAŽA U MEĐUNARODNOM PRIJEVOZU TERETA U DRŽAVAMA ČLANICAMA EU
Dana 1. srpnja 2015. godine ističe prvo dvogodišnje prijelazno razdoblje za primjenu članka 8. Uredbe(EZ) br. 1072/2009 Europskoga parlamenta i Vijeća od 21. listopada 2009. o zajedničkim pravilima za pristup tržištu međunarodnog cestovnog prijevoza tereta (preinačena) (SL L 300, 14.11.2009., str. 72.).
U skladu sa Ugovorom o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji primjenjuje se sljedeće:
U razdoblju od dvije godine od dana pristupanja Republike Hrvatske, odnosno do 1, srpnja 2015. hrvatski prijevoznici nemaju pravo obavljati kabotažu u cestovnom prijevozu tereta u drugim državama članicama, a prijevoznici iz drugih država članica nemaju pravo obavljati kabotažu u Republici Hrvatskoj.
Do isteka prvog dvogodišnjeg razdoblja, države članice mogu Europskoj komisiji dostaviti obavijest o tome da li žele zabranu obavljanja kabotaže produljiti za još dvije godine ili da li namjeravaju primijeniti članak 8. Uredbe 1072/2009. U državama članicama koje dostave obavijest da će primjenjivati članak 8, i onima koje do navedenog roka ne dostave nikakvu obavijest Komisiji, primjenjivat će se članak 8, odnosno hrvatskim prijevoznicima će biti dopušteno obavljanje kabotaže. Isto tako prijevoznicima iz tih država članica bit će dopušteno obavljanje kabotaže u Republici Hrvatskoj na način kako je to propisano člankom 8. Uredbe .
To znači da je, svaki cestovni prijevoznik, koji ima licenciju Zajednice za obavljanje međunarodnog prijevoza tereta, te čiji vozač, ako je državljanin iz treće države, ima potvrdu za vozače, ovlašten obavljati kabotažu pod sljedećim uvjetima:
Jednom kada je teret koji se prevozi u okviru dolaznog međunarodnog prijevoza iz druge države članice, ili treće države dovezen u državu članicu koja je domaćin, prijevoznik ima pravo obaviti do tri kabotaže istim vozilom ili u slučaju skupa vozila, motornim vozilom tog skupa vozila. Zadnji istovar u okviru kabotažnih prijevoza prije napuštanja države članice koja je domaćin, mora se izvršiti u roku od sedam (7) dana od zadnjeg istovara u državi članici domaćinu u kojoj je izvršen istovar dolaznog međunarodnog prijevoza.
Prijevoznik može odlučiti obaviti jedan, dva ili tri kabotažna prijevoza u različitim državama članicama EU, a ne nužno u državi u kojoj je izvršen istovar dolaznog međunarodnog prijevoza. U tom slučaju, samo jedan kabotažni prijevoz je dopušten u toj državi članici i mora biti izvršen u roku od tri (3) dana od dana ulaska praznog vozila u tu državu.
Smatra se da je cestovni prijevoz tereta koji obavlja strani cestovni prijevoznik u državi članici domaćinu u skladu s Uredbom samo ako cestovni prijevoznik može podastrijeti jasne dokaze o dolaznom međunarodnom prijevozu i o svakoj naknadno obavljenoj kabotaži.
Dokazima se smatraju sljedeći podaci za svaki izvršeni prijevoz:
(a) naziv, adresa i potpis pošiljatelja;
(b) naziv, adresa i potpis cestovnog prijevoznika;