07 Stu 2016

Modernizacija strukovnog obrazovanja

U okviru “Susreta mladih obrtnika 2016”, 4. studenoga održana je stručna konferencija pod nazivom “Samobor – Centar kompetencija za obrtništvo i poduzetništvo – potencijali i prilike”.

U sklopu konferencije mr.sc. Mirela Lekić, šefica Odjela za obrazovanje, razvoj ljudskih potencijala i informacijski sustav Hrvatske obrtničke komore održala je predavanje pod naslovom “Modernizacija strukovnog obrazovanja”.

U svom izlaganju dotaknula se brojnih problema s kojima se strukovno obrazovanje danas susreće. Prije svega, to je smanjenje broja učenika koji upisuju programe strukovnog obrazovanja za obrtnička zanimanja, ali i činjenica da znanja i vještine, odnosno kompetencije učenika koji završavaju neke od programa strukovne izobrazbe ne odgovaraju kompetencijama koje traži tržište rada.


Jedan od ključnih problema, kao što je to naglasilo i Vijeće EU, svakako je i niska razina uključenosti poslodavaca. U Programu razvoja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, koji je Vlada RH donijela u rujnu 2016., navodi se vizija strukovnog obrazovanja i osposobljavanja do 2020. kao obrazovanja usmjerenog na kvalitetu i učinkovitost, privlačnog, inovativnog i relevantnog obrazovanja povezanog s tržištem rada, obrazovanja koje će omogućiti stjecanje kompetencija za osobni i profesionalni razvoj te nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje.

Programom se također predviđa i racionalizacija broja strukovnih škola i programa te uspostavljanje regionalnih centara kompetentnosti. Osim toga, predviđa se sustav osiguranja kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, licenciranje nastavnika te izrada jednostavnog modela pedagoškog obrazovanja mentora kod poslodavaca.

Poseban se naglasak stavlja upravo na učenje temeljeno na radu koje, prema iskustvima svih razvijenijih zemalja EU, omogućuje lakše usvajanje znanja i vještina u strukovnom obrazovanju i rezultira usklađenošću s potrebama tržišta rada te boljom zapošljivošću mladih.

Ujedno, Lekić je predstavila i projekt Get involved in EP4A: European Partnerships for Apprenticeships (Uključi se u Europska partnerstva za naukovanje), koji je pokrenula Hrvatska obrtnička komora. Projekt je sufinanciran od strane programa Erasmus+ Europske unije. Specifični cilj projekta EP4A je promovirati naukovanja kroz izgradnju partnerstava između posredničkih tijela, tvrtki, pružatelja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, javnih institucija i socijalnih partnera u državama koje sudjeluju u projektu. Ključna ciljna skupina su obrti, mala i srednja poduzeća bez ili sa malo iskustva u naukovanju.

  Vijesti - Sve