Okrugli stol ''Energetska obnova višestambenih zgrada i obiteljskih kuća“ 27. svibnja
Okrugli stol ''Energetska obnova višestambenih zgrada i obiteljskih kuća“ 27. svibnja
Pitanja i problemi iz prakse biti će u središtu rasprave na okruglom stolu ‘‘Energetska obnova višestambenih zgrada i obiteljskih kuća – pitanja i problemi iz prakse’‘ koji će se u organizaciji Hrvatske obrtničke komore održati u srijedu, 27. svibnja u Velikoj dvorani HOK-a, Ilica 49, Zagreb, s početkom u 10 sati.
Okrugli stol organiziran je u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i tvrtkom Alfa inženjering.
Kao sudionici na okruglom stolu, uz obrtnike i tvrtke koje se bave izvođenjem građevinskih radova te ostale zainteresirane, bit će prisutni predstavnici Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Hrvatske gospodarske komore te predstavnici tvrtki s dugogodišnjim iskustvom u certificiranju, projektiranju, izvedbi i nadzoru u graditeljstvu.
Na okruglom stolu očekuju se također predstavnici Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, predstavnici upravitelja zgrada i Hrvatske udruge stanara i suvlasnika zgrada, i drugi koji se bave provedbom programa energetske učinkovitosti.
Cilj održavanja ovog okruglog stola je doprinijeti što boljem i efikasnijem korištenju sredstava u programima obnove višestambenih zgrada i obiteljskih kuća.
Namjera okruglog stola je prepoznati otvorena pitanja koja su od najvećeg interesa za izvođače i korisnike sredstava, predložiti načine rješavanja i potaknuti mjerodavne na aktivnosti u tom smjeru.
Program okruglog stola sastoji se od:
a) uvodnog dijela – predstavnici Fonda ukratko će opisati bitne elemente aktualnog natječaja za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća. Bit će predstavljene i ključne informacije vezane uz provedbu natječaja za sufinanciranje energetske obnove višestambenih zgrada,
b) uspješnog primjera u provedbi projekta – Vlatka Bertol, direktorica tvrtke ‘‘Stambeni kutak’‘ prenijet će svoja iskustva i preporuke temeljem uspješno provedenog projekta energetske obnove zgrade u ulici Kolarove breze,
c) pitanja i odgovora – predstavnici Fonda, Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, predstavnici tvrtke Alfa, te ostali aktivni sudionici odgovarat će na pitanja sudionika – obrtnika i tvrtki koje se bave izvođenjem građevinskih radova, ali i drugih sudionika kojima je ova tema od poslovnog interesa.
Sudionici će dobiti priliku uključiti se u raspravu o stručnim i praktičnim odgovorima na pitanja koja se najčešće postavljaju:
CERTIFICIRANJE
– Kad je i za koju skupinu zgrada / vlasnika krajnji rok za ishođenje certifikata?
– Što ako certifikator ne pomaže dovoljno u kompletiranju dokumentacije za natječaj?
– Sudjeluje li certifikator pri kompletiranju dokumentacije za Fond?
– Što ako se korisnik ne odluči na ulaganje u energetsku obnovu i realizaciju projekta energetske obnove?
– Gdje pronaći informacije o certifikatorima?
– Na koji način stupiti u kontakt s certifikatorom?
– Cijena, tko plaća certifikatora?
– Što ako zgrada ne želi obnovu, treba li certifikat?
PROJEKTIRANJE
– Nedostupna postojeća dokumentacija građevine.
– Problemi s građevinama pod konzervatorskom zaštitom.
– Problemi s katastarskom česticom.
– Što sve uključuje glavni projekt?
– Što ako je za ugradnju solarnih kolektora potrebno izvršiti neke nužne dorade na statici obiteljske kuće, može li se navedeno također sufinancirati?
– Koja je dokumentacija potrebna za apliciranje?
– Gdje se dokumentacija može naći?
– Koji je rok u kojem Fond treba odgovoriti na predanu prijavu za natječaj?
IZVEDBA
– Problemi kod zamjene postojeće stolarije, kad je određeni broj stanara već izvršio navedenu investiciju.
– Je li moguće odstupanje od projekta pri izvođenju radova?
– Može li investitor zasebno kupiti materijal i angažirati izvođača samo za ugradnju?
NADZOR
– Kakvu dokumentaciju je potrebno voditi na gradilištu?
– Što je dokaz ili će biti ubuduće dokaz, da je obnova izvedena prema planu?
ZAVRŠNI CERTIFIKAT
– Završni energetski pregled i certifikat: tko vrši pregled i tko ga izdaje?
– Kako se sredstva isplaćuju? Na temelju kakve dokumentacije i u koliko faza?
FINANCIRANJE
– Kako građani mogu doći do vlastitih sredstava ukoliko ih nemaju?
– Na koji način suvlasnici zgrade mogu financirati projekt obnove fasade i zamjene postojeće stolarije? (Alfa inženjering)
– Kako se odobrava kredit, tko potpisuje i preuzima odgovornost?
– Što u slučaju ako se suvlasnici zgrade/stanari ne pridržavaju obveza?
Prijavu za sudjelovanje na ovom okruglom stolu treba poslati na e-mail
cehovi@hok.hr
najkasnije do 25. svibnja 2015.
Ostale informacije o ovom okruglom stolu mogu se dobiti na telefon 01-48-06-626.