U Šibeniku održan 33. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
U Šibeniku održan 33. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore
33. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore, upravo održan u Šibeniku od 14. do 16. studenog 2021., okupio je predstavnike struke i resornih institucija u cilju razmatranja problematike poslovanja turističko-ugostiteljskog sektora u vrijeme COVID pandemije, ali i gorućih tema s kojima se sektor suočavao i prije pojave pandemije, kao što su porezna opterećenja i nedostatak kvalificirane radne.
Nakon izlaganja o aktivnostima Ceha u proteklih godinu dana o aktualnoj problematici struke te rasprave s predstavnicima resornih ministarstava i nadležnih institucija, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore izdvojio je glavne probleme sektora i predložio moguća poboljšanja poslovanja.
Za oporavak i rast ugostiteljskog sektora nužno je sniženje stope PDV-a od 13% na pripremanje i usluživanje bezalkoholnih pića, toplih napitaka, vina i piva te potpuno ukidanje poreza na potrošnju na državnom nivou koje je definirano Zakonom o financiranju lokalne samouprave.
Kvalitetna radna snaga ključ je održivosti i razvoja ugostiteljskog i turističkog sektora. Rješavanju problema nedostatka radne snage nužno je pristupiti međuresorno, kroz unaprjeđenje obrazovanja za obrtnička zanimanja, promociju i jačanje strukovnog obrazovanja, ali i smanjivanjem poreznog opterećenja rada i fleksibilnijim mogućnostima zapošljavanja kadra u ugostiteljstvu.
Nastavno na najave mogućih dodatnih epidemioloških mjera i ograničenja poslovanja koja za sobom povlače pad prometa i direktnu financijsku štetu za vlasnike ugostiteljskih objekata, nužno je da svaku takvu najavu prati i plan gospodarskih mjera, sve dok okolnosti ne dopuste rad u punom kapacitetu Dodatno, potrebno je dozvoliti radno vrijeme iza ponoći svim onim ugostiteljskim objektima koji za to ispunjavaju uvjete temeljem rješenja o minimalno tehničkim uvjetima uz obvezno predočavanje COVID potvrde na ulazu.
Na kraju, Nacionalni program opravka i otpornosti u segmentu ugostiteljstva potrebno je maksimalno približiti i prilagoditi potrebama sektora kako bi se osiguralo dostizanje ciljeva zelene i digitalne tranzicije te povećala dodana vrijednost sektora.