Zakon o zaštiti potrošača – povjerenstva za reklamacije javnih usluga – obavijest
Zakon o zaštiti potrošača – povjerenstva za reklamacije javnih usluga – obavijest
Zakon o zaštiti potrošača (NN 79/07, 125/07, 75/09, 79/09, 89/09) u članku 24. propisuje obvezu obrtnika koji obavlja javnu uslugu da osnuje povjerenstvo za reklamacije potrošača u kojemu trebaju biti zastupljeni i predstavnici udruga za zaštitu potrošača. Zadatak je povjerenstva da pisano odgovori na reklamacije u roku od 30 dana od zaprimljene reklamacije. Kazna za nepoštivanje obveze osnivanja povjerenstva, ili nepoštivanje roka odgovora za obrtnike može biti u rasponu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna. Povjerenstva su obavezni osnovati obrtnici koji obavljaju djelatnosti:
– dimnjačarske poslove
– prijevoz pokojnika,
– javni linijski prijevoz,
– autotaksi prijevoz
– posebni linijski prijevoz ako se obavlja u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza uz posebnu dozvolu (čl. 44. st. 4. i 5. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu – NN 178/04, 48/05, 151/05, 111/06, 63/08, 124/09),
– poštanske usluge
– održavanje čistoće (javnih površina)
– odlaganje komunalnog otpada.
Zakon o zaštiti potrošača, kod posljednjih izmjena, uveo je mogućnost da se takva povjerenstva osnuju pir Hrvatskoj obrtničkoj komori za one obrtnike koji pružaju javne usluge a nemaju zaposlene radnike ili imaju do pet zaposlenih. Ocjenjujući potrebu osnivanja povjerenstava, Upravni odbor Hrvatske obrtničke komore na sjednici održanoj u studenome 2009. godine donio je načelnu odluku da se osnuju povjerenstva za:
– dimnjačarske poslove,
– prijevoz putnika u javnom prometu i
– prijevoz pokojnika.
Slijedom toga, na sjednici održanoj u veljači 2010. godine, Upravni odbor Hrvatske obrtničke komore imenovao je i članove u ova tri povjerenstva, te ona mogu započeti sa radom. Obrtnici navedenih djelatnosti u skladu s odredbom članka 24. Zakona o zaštiti potrošača mogu upoznajtipotrošače – korisnike svojih usluga s mogućnošću podnošenja reklamacija povjerenstvima na adresu: Hrvatska obrtnička komora Povjerenstva za reklamacije javnih usluga Ilica 49 10000 ZAGREB. Također molimo da o potrebi osnivanja vlastitih povjerenstava upoznate i druge obrtnike za koje Zakon o zaštiti potrošača predviĎa obvezu osnivanja povjerenstava. To su oni koji imaju više od pet zaposlenih ili se bave djelatnostima koje se prema članku 24. Zakona smatraju javnim uslugama, a za koje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori nisu osnovana zajednička povjerenstva.